Informatie voor klanten, leveranciers en schuldeisers

Faillissementen The Phone House Netherlands B.V., The Phone House Netherlands Retail B.V. & Typhone E-concepts B.V.

De besloten vennootschappen The Phone House Netherlands B.V., The Phone House Netherlands Retail B.V. en Typhone E-concepts B.V. zijn op 13 en 14 februari 2017 in staat van faillissement verklaard, met aanstelling van mr. J.V. Maduro (Bosselaar & Strengers Advocaten) en mr. E.L. Zetteler (Wijn & Stael Advocaten) tot curatoren.

Vonnissen


Klantinformatie
In de afgelopen weken hebben veel klanten (consumenten) van The Phone House contact opgenomen met vragen over het faillissement en de gevolgen daarvan voor hun persoonlijke situatie. Als gevolg van de vele vragen heeft een inhoudelijke reactie op deze vragen mogelijk langer op zich laten wachten dan wenselijk is. De curatoren excuseren zich hiervoor.

Aangezien veel individuele vragen van gelijke aard en/of strekking zijn, zullen deze vragen hierna aan de hand van voorbeeldvragen woorden beantwoord.

Veel gestelde vragen en antwoorden:

Vraag Antwoord
Ik heb in één van de webshops van Phone House (Typhone.nl, Castle.nl, GSMeasy.nl, Phonehouse.nl) een bestelling geplaatst en een (aan)betaling gedaan, maar ik heb mijn bestelde product(en) nog niet ontvangen. Krijg ik mijn bestelling nog geleverd of kan ik mijn geld terugkrijgen?

 

Als gevolg van het faillissement van Phone House kunnen bestellingen die zijn geplaatst vóór 13 februari 2017 helaas niet meer worden uitgeleverd. Indien u ten tijde van uw bestelling een (aan)betaling heeft gedaan, heeft u een vordering op Phone House omdat uw (aan)betaling door de curatoren niet kan worden teruggestort.

 

Uw vordering uit hoofde van de (aan)betaling kunt u via www.crediteurenlijst.nl indienen. Uw vordering wordt hiermee op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren geplaatst. In een latere fase van het faillissement zullen de curatoren u informeren over een eventuele (gedeeltelijke) uitkering aan de concurrente crediteuren.

 

Ik heb via Phone House een telecomabonnement afgesloten of verlengd, waarbij ik een nieuwe telefoon zou ontvangen. Ik heb mijn nieuwe telefoon niet ontvangen, maar betaal wel de (volledige) abonnementskosten. Krijg ik mijn telefoon alsnog geleverd of kan ik mijn abonnement annuleren?

 

Als gevolg van het faillissement van Phone House zal de telefoon die bij uw abonnement hoort niet meer worden uitgeleverd.

 

De curatoren hebben de afgelopen weken met de verschillende telecomproviders (KPN, Telfort, Tele2, T-Mobile, Vodafone) overleg gehad om te zoeken naar een passende oplossing voor uw afgesloten contract. De curatoren hebben met KPN, Telfort, Vodafone en T-Mobile afspraken kunnen maken over de verdere afwikkeling. Klanten die een abonnement hebben afgesloten bij een van deze telecomproviders kunnen contact opnemen met die telecomprovider. Daarnaast zal de telecomprovider proberen contact met u op te nemen om met u te zoeken naar een passende oplossing of ontbinding van uw abonnement.

 

Ik heb mijn telefoon ter reparatie afgegeven bij Phone House. Hoe kan ik mijn telefoon terugkrijgen? De reparatie van uw telefoon is door Phone House ondergebracht bij een externe reparateur. Deze externe reparateur is Dynafix Repair B.V. (‘Dynafix’).

 

Voor vragen over de reparatie en het terugkrijgen van uw telefoon kunt u rechtstreeks contact opnemen met Dynafix. De klantenservice van Dynafix is bereikbaar op 0900-3962349 of via http://web.dynafix.com/nl/.

Indien u met bovenstaande geen antwoord heeft gekregen op uw vraag, kunt u uw vraag richten aan faillissement.tph@wijnenstael.nl. De curatoren hebben het streven om uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden. De curatoren vragen uw begrip voor de eventuele vertraging in de beantwoording van uw vraag.


Schuldeisers
Indien u een vordering heeft op The Phone House Netherlands B.V., The Phone House Netherlands Retail B.V. of Typhone E-concepts B.V., dan kunt u die indienen via onderstaande links. U ontvangt dan direct een bevestiging van de ingediende vordering per e-mail en uw vordering wordt automatisch geplaatst op de lijst van crediteuren.